Cirkus Cærlig

IMG-0018.jpg

En trivselsworkshop - for børnehavebørn og indskolingsbørn

CIRKUS CÆRLIG er et anderledes cirkus. Det er en cirkusworkshop, hvor drama og musik spiller sammen om at fortælle og lære om empati, følelser og fællesskab. En workshop som fremmer trivsel, styrker fællesskabet og sætter fokus på forskelligheder.

Rammen om Cirkus Cærlig er en række sange, som præsenterer hver enkelt cirkusfigur: Der er klovne, linedansere, løvetæmmere, tryllekunstnere, kanonkonger og koner, stærke mænd og damer, akrobater, hula-hop-piger, popcornsælgere, cirkusorkestret og selvfølgelig en cirkusdirektør.

I dette cirkus er det særlige, at de alle er udfordret på forskellig vis: Vores stærke mand har kun en arm, linedanseren har kæmpe fortænder, klovnene kan ikke stoppe med at drille, kanonkongen vil ikke skydes af - og sådan bliver det ved.

Med udgangspunkt i sangene og de forskellige cirkusartister vil vi synge, lege og bevæge os til musikken, vi vil lave flotte artistnumre og gennem drama og leg arbejde med kropssprog og følelser - hvordan man ser ud, når man er sur, glad, overrasket, bange osv. Og hvordan det føles inde i kroppen.

Cirkus Cærlig i børnehaven

Cirkus Cærlig i børnehaven er et musikdramatisk forløb der varer 1 time pr gang. Man kan vælge et forløb som introduktion til - eller som afslutning på et tema om trivsel. Ved et forløb over 3 gange har man mulighed for at arbejde mere i dybden musikalsk og tematisk. Og der vil være mulighed for at lave en afsluttende cirkusforestilling.

Børnene kommer omkring forskellige karakterer og følelser gennem musik og drama. Forløbet bidrager til styrkelsen af børnenes empati og sociale kompetencer. Derudover vil vi også arbejde med det sproglige område gennem rytmer og remser.

Aldersgruppe 5 og 6-årige
Varighed 1 time
Institutionen kan bestille 1, 2 eller 3 gange
Pris 650 kr.
Pris ved 3 gange 1650 kr.

Cirkus Cærlig i Indskolingen

Workshoppen giver eleverne mulighed for at prøve kræfter med et intensivt kreativt projekt, hvor de som cirkusartister og sangere skal arbejde sammen og bruge hinandens styrker og svagheder. Igennem cirkusfigurerne leger og dramatiserer de problemstillingerne, og får en fornemmelse af de følelser som er på spil, og som de eventuelt kan genkende og relatere til situationer fra hverdagen.

Workshoppen afsluttes med en cirkusforestilling.

Workshoppen kan evt være en indledning eller en afslutning på et længerevarende trivsels-tema som eleverne har arbejdet med.

Aldersgruppe 0.-3. klasse
Varighed 4 timer
Max antal elever 30 elever
Pris for 4 timers workshop med to undervisere 4.400 kr. inkl. moms
Pris for 1,5 times musikalsk forløb med to undervisere 1650 kr. inkl. moms.

Cirkus Cærlig - Som interaktivt rytmikteater

Denne udgave af Cirkus Cærlig er en blanding af rytmik og cirkusteater. I Cirkus Cærlig som interaktivt rytmikteater møder man den hidsige cirkusdirektør, den drillesyge klovn, den generte ballerina, den finurlige tryllekunstner og den seje løvetæmmer. De har hver en lille fortælling med sig, og børnene inddrages i forestillingen gennem sange, rytmer, drama og bevægelseslege.

Det er en musikalsk og humoristisk forestilling om forskellighed, venskaber og fællesskab. Forestillingen er velegnet som indledende eller afsluttende arrangement i forbindelse med et trivselsforløb i børnehaver eller i indskolingen. Forestillingen er velegnet til familiearrangementer på børnebiblioteker, særlige events arrangementer, til skoler, til institutioner m.m.

Aldersgruppe 4-9 år
Varighed 45 min
Max antal 60 deltagere
Pris: 2600 kr. inkl. moms

Priserne er ekskl. kørsel og broafgifter

Offentlige koncerter indberettes naturligvis til Koda og betales af arrangøren efter gældende takster.

Undervisere

MARIA NYBOE